İYİ BİR TASARIMIN İHTİYAÇLARIN
DOĞRU BELİRLENMESİNE
GEREKSİNİMİ VARDIR.
Bulunduğumuz yüzyılda; tüketici ihtiyaçları giderek artarken beraberinde de her alandaki ürün çeşitliliği hem çok hızlı, hem de çok çeşitli olarak değişiyor. Bu hızlı değişimi ne sayısal olarak, nede çeşitlilik olarak ölçmemiz mümkün değil. Her alandaki tüketici, bir taraftan yaşamını kolaylaştıran fonksiyonel ürünlere sahip olmak isterken, bir taraftan da bu ürünlerin estetik ve ekonomik çözümlere sahip olmasını istiyorlar.
Müşteriye sunulan ürünlerde ise; firmalar ne iş yaparlarsa yapsınlar, her işin başlangıcında fonksiyonel, estetik ve ekonomik tasarımlar olması gerekliliğinin bilincindedirler. Gerek düzenli bir araştırma, gerekse müşteriler tarafından yapılan geribildirimler dikkate alınarak üretimlerini bu kriterlere göre yönlendirmektedirler. İnsanlar ihtiyaçlarını beliriyor ve buna da çözümler bekliyorlar. Beklenti ise her zaman; ekonomik, fonksiyonel ve estetik sorunların olmadığı ürünlere sahip olmak.
Tasarımın tek rolü estetik ve fonksiyonel ürünler yaratarak bu alandaki kaygıları gidermek değil; her geçen gün artan rekabet ortamı içerisinde yeni ürünler, yeni pazarlar oluşturup rekabet gücünü arttırırken aynı zamanda yeni ekonomileri de oluşturmaktır.
Firmaların bu zor rekabetçi koşulları içesinde ürünlerini doğru ifade edebilmeleri için; iyi bir tasarıma, iyi bir tasarımın ise; ihtiyaçların doğru belirlenmesine gereksinimi vardır.
Burada amaç her zaman yapılan yaratıcı çalışmalarda tasarlanan ürünü değerli kılarken, tasarım konusu ne olursa olsun çevreci ve sosyal bir anlayış içesinde olmasına özen gösteren bir tavır içerisinde olması ise artık çok önemlidir.